Vas-2014

Norvegą Rojų sužavėjo Kipro sala

RojusKipre lankėmės lapkričio mėnesį, ne turistinio sezono metu. Tačiau tai buvo puikus laikas keliauti. Skrydis su „Ryanair“ buvo beveik už dyką, o ir kainos Kipre taip pat gerokai mažesnės, nei sezono metu.

Išvažiuodami iš Norvegijos užsisakėme automobilį, o vos išėję iš oro uosto išvydome mus laukiančius žmones. Kipre eismas vyksta dešine kelio puse. Nors pirmą kartą sėdau prie tokio automobilio vairo, tai didesnių problemų nesukėlė – vairavimo subtilybes perpratau vos išvažiavęs iš automobilių stovėjimo aikštelės. Tereikia nusiteikti ir viskas bus gerai.

Kelias dienas praleidome padalintoje Kipro sostinėje Nikosijoje, apsilankėme Šiaurės Kipre. Norint ten patekti reikia turėti pasą arba asmens tapatybės kortelę. Apsilankymas Turkijos pusėje mane nukėlė 30-40 metų atgal, tačiau tai buvo labai įdomi patirtis.

Įdomus pastebėjimas, kad Kipre valstybės siena yra atvira, tačiau žmonės savo namų duris laiko užrakintas. Tuo metu Turkijoje siena uždara, bet vietinių gyventojų namų durys – atviros. Tai privertė susimąstyti, kuri bendruomenė yra atviresnė.

Iš Nikosijos patraukėme link Agia Napos kurorto, apžiūrėjome įspūdingas uolas bei kitokį kraštovaizdį, nei likusioje salos dalyje. Per likusias dienas aplankėme visus pajūrio miestukus ir nakvojome kiekviename jų.

Ypatingus jausmus sukėlė apsilankymas Trodos kalnuose įsikūrusiuose tradiciniuose kipriečių kaimeliuose. Mes norvegai esame gimę su slidėmis ant kojų, tad būtų buvę smagu paslidinėti, tačiau tai paliksime kitam kartui. Teko bendrauti su vienos slidinėjimo trasų darbuotoju, kuris sakė, jog žiemą kalnuose būna nuo 30 iki 90 cm sniego. Vykdamas į Kiprą to tikrai nežinojau.

Man taip pat labai patiko žmonių svetingumas ir ypatingai skanus maistas. Rekomenduoju aplankyti Kiprą ne sezono metu, kai vietiniai gyventojai yra mažiau užsiėmę ir gali skirti daugiau laiko pokalbiams su jumis.

Ugnė su Roku yra puikūs gidai ir gerai pažįsta visas salos vietoves, todėl keliaudami su jais sužinosite daug naujo. Be to, jie turi gerą uoslę skaniam maistui.